Obchodní podmínky

Obsah

 

  1. Obecná ustanovení

  2. Služby poskytované elektronickou cestou

  3. Postup uzavření kupní smlouvy

  4. Ceny a platby

  5. Doručení

  6. Reklamační řízení

  7. Právo na odstoupení od smlouvy

  8. Mimosoudní způsoby řešení reklamací a uplatňování nároků

  9. Ochrana osobních údajů

  10. Recenze v internetovém obchodě

  11. Moderace obsahu

  12. Závěrečná ustanovení

 

1. Obecná ustanovení

1.1. Internetový obchod provozovaný na adrese e3mk.cz (dále jen „Obchod“) je vlastnictvím 3mk Protection sp. z o.o., ul. Krotoszyńska 35 bud. B-02 lok. 4a, 63-400 Ostrów Wielkopolski, NIP 6222833086, REGON 38761215700000, zapsané v Krajovém soudním rejstříku pod číslem KRS: 0000869762, vedeném Okresním soudem Poznań – Nowe Miasto i Wilda v Poznani, IX. hospodářské oddělení Národního soudního rejstříku (dále jen „Prodávající“). Výše základního kapitálu: 100 000 zł. Kontaktní údaje: tel. +48 728 365 365, hlášení prostřednictvím formuláře.

 

1.2. Tyto Obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“) stanoví pravidla užívání Obchodu, zejména práva a povinnosti Prodávajícího a Zákazníka, pravidla zadávání objednávek, uzavírání a ukončování kupních smluv na produkty nabízené Prodávajícím, dále pravidla plnění těchto smluv, reklamační řízení a ochranu osobních údajů. Podmínky rovněž upravují poskytování služeb elektronickou cestou.

 

1.3. Zákazníci mají kdykoli bezplatný přístup k Podmínkám na stránkách e3mk.cz, mohou je stáhnout a uložit ve formátu PDF nebo vytisknout; jsou také zpřístupněny během procesu objednávky.

 

1.4. Podmínky jsou určeny jak spotřebitelům, tak podnikatelům využívajícím Obchod, s výjimkou bodů 7 a 8, které jsou určeny výhradně Zákazníkům-spotřebitelům, a úseků, které se výslovně vztahují ke spotřebitelům.

 

1.5. Zákazníci mohou komunikovat s Prodávajícím prostřednictvím e-mailu, telefonicky či písemně (kontakty viz 1.1), přičemž objednávky zadávají pomocí objednávkového formuláře dle postupu v bodu 3 Podmínek.

 

1.6. Prodávající určil elektronický kontaktní bod pro komunikaci s koordinátory digitálních služeb, orgány členských států EU, Evropskou komisí, Radou digitálních služeb a příjemci služeb Prodávajícího: Nahlásit chybu

 

1.7. Veškeré oznámení, reklamy, ceníky a jiné informace zveřejněné na e3mk.cz týkající se uvedených produktů nepředstavují nabídku ve smyslu ustanovení Kodeksu cywilnego, nýbrž výzvu k uzavření smlouvy ve smyslu čl. 71 Kodeksu cywilnego.

 

2. Služby poskytované elektronickou cestou

2.1. Prodávající poskytuje elektronicky tyto služby:

2.1.1. umožnění založení uživatelského účtu na stránkách Obchodu;
2.1.2. zpřístupnění objednávkového formuláře;
2.1.3. službu Newsletter pro Zákazníky, kteří vyslovili souhlas s jeho odběrem.

 

2.2. Služba uživatelského účtu: umožňuje Zákazníkům po přihlášení využívat zdroje Obchodu. Založení účtu vyžaduje vyplnění a odeslání registračního formuláře (e-mail a heslo). Zákazník může kdykoli bez udání důvodu a bez poplatků účet zrušit písemně či e-mailem (kontakty viz 1.1).

 

2.3. Služba objednávkového formuláře: umožňuje Zákazníkům podávat prostřednictvím Obchodu prohlášení vůle (objednávky) na zboží dle postupu v bodu 3 Podmínek. Služba je bezplatná, jednorázová a končí odesláním objednávky.

 

2.4. Služba Newsletter: Prodávající zdarma rozesílá elektronický bulletin obsahující mj. informace o produktech a novinkách až do okamžiku, kdy Zákazník souhlas odvolá (kliknutím na odkaz v e-mailu či písemně/e-mailem na kontakty viz 1.1).

 

2.5. Pro užívání služeb je nutné zařízení s přístupem k Internetu, OS umožňující spuštění webového prohlížeče (např. Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera) s doporučeným rozlišením 1024 × 768 px nebo vyšším a podporou JavaScriptu, a aktivní e-mailová schránka.

 

2.6. Prodávající upozorňuje, že základní rizika používání internetových služeb zahrnují viry, trojské koně, spam (nevyžádané hromadné e-maily) a zásahy třetích osob (hackeři). V zájmu uživatele je mít legální a aktuální antivirový software.

 

2.7. Reklamace služeb poskytovaných elektronicky lze podávat písemně či e-mailem (kontakty viz 1.1). Prodávající je vyřídí do 14 dnů.

 

3. Postup uzavření kupní smlouvy

3.1. Obchod přijímá objednávky prostřednictvím e3mk.cz, e-mailu nebo telefonicky. Objednávat lze 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Odeslání objednávky představuje nabídku uzavřít kupní smlouvu na objednané produkty ve smyslu čl. 66 § 1 Kodeksu cywilnego.

 

3.2. Zadání objednávky znamená výběr druhu a množství produktů na e3mk.cz, kliknutí „Přidat do košíku“, vyplnění formuláře, volbu platby a dopravy, a následné potvrzení kliknutím „Kupuję i płacę“. Objednávka zakládá povinnost platby.

 

3.3. Nezbytnou součástí je seznámení se s Podmínkami a jejich akceptace – potvrzuje se zaškrtnutím příslušného pole před dokončením objednávky. Bez souhlasu s Podmínkami nelze dokončit nákup přes Obchod.

 

3.4. Po odeslání správně vyplněného formuláře Obchod neprodleně potvrdí přijetí e-mailem na adresu Zákazníka. Přijetím tohoto e-mailu je kupní smlouva uzavřena a zpráva slouží jako potvrzení uzavření smlouvy na dálku.

 

3.5. Smlouvy uzavírané přes Obchod jsou uzavírány v polském jazyce.

 

3.6. Registrovaní Zákazníci získávají body v Lojalitním programu; počet bodů závisí na hodnotě objednávky. Podrobnosti na e3mk.cz/club.

 

4. Ceny a platby

4.1. Ceny produktů uvedené v Obchodě jsou ceny brutto (včetně daní, cla a DPH) a jsou uváděny v českých korunách (CZK).

 

4.2. Uvedené ceny nezahrnují náklady dopravy (viz bod 5).

 

4.3. Závazná a konečná je cena platná v okamžiku podání objednávky.

 

4.4. Platba za objednané zboží může proběhnout:
  – bankovním převodem do 7 dnů;
  – okamžitým převodem prostřednictvím Tpay (online platby zajišťuje Krajowy Integrator Płatności S.A.).

 

4.5. Ke každému zboží objednanému v Obchodě se vystavuje elektronická faktura DPH.

 

4.6. Zákazník souhlasí s výše uvedeným způsobem vystavování a doručování účetních dokladů.

 

5. Doručení

5.1. Doručení produktu Zákazníkovi je zpoplatněno, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak nebo si Zákazník nezajistí přepravu sám.

 

5.2. Náklady dopravy (včetně přepravného a poštovného) jsou uvedeny při objednávce a v sekci „Warianty wysyłki“ na e3mk.cz. Celková cena (produkt + doprava) je viditelná v souhrnu objednávky.

 

5.3. Objednané produkty se doručují na adresu uvedenou v objednávkovém formuláři prostřednictvím kurýrní služby nebo Polské pošty; je možné využít výdejního boxu InPost. Zákazník volí způsob dopravy ve formuláři.

 

5.4. Doručení v Polsku zajišťují:
  5.4.1. Poczta Polska S.A.;
  5.4.2. InPost S.A.;
  5.4.3. United Parcel Service, Inc.;
  5.4.4. DPD POLSKA SP. Z O.O.;
  5.4.6. jiné.
Doručení do ostatních zemí:
  5.4.7. Poczta Polska S.A.;
  5.4.8. UPS International Shipment.

 

5.5. Lhůta vyřízení objednávky je do 14 pracovních dnů od zadání objednávky. Při platbě převodem/platební kartou se lhůta počítá od připsání částky na účet Prodávajícího.

 

5.6. Po převzetí zásilky by měl Zákazník, pokud možno, zkontrolovat stav balíku v přítomnosti doručovatele. Při zjištění poškození je vhodné odmítnout převzetí nebo sepsat protokol o škodě, což usnadní případné reklamační řízení.

 

5.7. Nepřevzetí dobírkové zásilky se rovná odstoupení Zákazníka od smlouvy.

 

6. Reklamační řízení

6.1. Prodávající se zavazuje dodat kupujícímu produkt v souladu s uzavřenou kupní smlouvou.

 

6.2. V případě zjištění nesouladu produktu s kupní smlouvou odpovídá Prodávající vůči spotřebitelům podle pravidel odpovědnosti za nesoulad zboží s kupní smlouvou stanovených v ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (zejména čl. 43a a násl.). Rozsah odpovědnosti vůči kupujícím, kteří nejsou spotřebiteli, je určen Kodeksem cywilnym.

 

6.3. U kupních smluv, kde kupujícím není spotřebitel, se v maximálním rozsahu povoleném zákonem vylučuje použití čl. 556–576 Kodeksu cywilnego.

 

6.4. Kupující-ne-spotřebitel je při převzetí povinen zkontrolovat neporušenost obalu a případná poškození zapsat do protokolu škody potvrzeného doručovatelem. Reklamace poškození při přepravě budou uznány pouze s tímto protokolem. Toto ustanovení se nevztahuje na spotřebitele.

 

6.5. Reklamace musí obsahovat minimálně:
  6.5.1. označení kupujícího a jeho kontaktní údaje;
  6.5.2. označení reklamovaného produktu;
  6.5.3. popis vady či nesouladu;
  6.5.4. požadavek kupujícího (oprava, výměna, snížení ceny, odstoupení).

 

6.6. Reklamace lze podávat:
  6.6.1. písemně na adresu uvedenou v bodě 1.1;
  6.6.2. elektronicky na store@3mk.global

 

6.7. Prodávající se k reklamaci vyjádří do 14 dnů a informuje o dalším postupu.

 

6.8. Pokud spotřebitel neobdrží rozhodnutí do 14 dnů od podání reklamace, má se za to, že Prodávající reklamaci uznal. Toto neplatí pro ne-spotřebitele.

 

6.9. V průběhu řízení může Prodávající požádat o doplňující vysvětlení či dokumenty.

 

6.10. Prodávající poskytuje na prodávané produkty záruku do 24 měsíců. Záruka neomezuje zákonná práva kupujícího. Může stanovit dodatečné podmínky pro konkrétní produkty.

 

6.11. V případě nesouladu produktu s kupní smlouvou nese Prodávající odpovědnost vůči spotřebiteli podle čl. 43a a násl. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

6.12. Pokud je produkt v rozporu se smlouvou, může spotřebitel požadovat opravu nebo výměnu. Je-li vámi zvolený způsob nemožný nebo by znamenal nepřiměřené náklady, může Prodávající:
  6.12.1. vyměnit produkt, pokud spotřebitel požádal o opravu, nebo
  6.12.2. opravit produkt, pokud spotřebitel požádal o výměnu.

 

6.13. Pokud jsou oprava i výměna nemožné či neúměrně nákladné, může Prodávající odmítnout uvést produkt do souladu se smlouvou. V takovém případě může spotřebitel požadovat snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy (bod 6.16).

 

6.14. Prodávající provede opravu nebo výměnu v přiměřené době a bez nadměrných obtíží pro spotřebitele, přičemž nese veškeré náklady.

 

6.15. Spotřebitel poskytne Prodávajícímu produkt k opravě/výměně a Prodávající jej odebere na vlastní náklady.

 

6.16. Spotřebitel může požadovat snížení ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
  6.16.1. Prodávající odmítl uvést produkt do souladu (viz 6.12);
  6.16.2. Prodávající to neučinil v lhůtě (viz 6.14);
  6.16.3. nesoulad přetrvává i po pokusu o uvedení do souladu;
  6.16.4. nesoulad je natolik podstatný, že odůvodňuje odstoupení bez předchozí opravy/výměny;
  6.16.5. z prohlášení nebo okolností vyplývá, že Prodávající neuvede produkt do souladu v čas nebo bez obtíží pro spotřebitele.

 

6.17. Snížení ceny je poměrné hodnotě produktu nevyhovujícího oproti hodnotě produktu vyhovujícího.

 

6.18. Prodávající vrátí částku odpovídající snížení ceny do 14 dnů od obdržení prohlášení spotřebitele.

 

6.19. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li nesoulad produktu nepodstatný. Předpokládá se, že je podstatný.

 

6.20. Při odstoupení dle 6.16 spotřebitel neprodleně vrátí produkt Prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající vrátí cenu do 14 dnů od převzetí produktu či dokladu o jeho odeslání.

 

6.21. Pokud se nesoulad týká pouze některých produktů, může spotřebitel odstoupit jen vůči nim (a případně souvisejícím produktům, není-li rozumné, aby si je ponechal).

 

6.22. Prodávající vrací peníze stejnou platební metodou, pokud se strany nedohodnou jinak bez dodatečných nákladů pro spotřebitele.

 

6.23. Prodávající odpovídá za nesoulad existující při dodání a projevený do dvou let od dodání (není-li doba použitelnosti delší).

 

6.24. Prodávající neodpovídá za nesoulad, pokud byl spotřebitel při uzavření smlouvy výslovně informován, že určitá vlastnost produktu se odchyluje od požadavků čl. 43b ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta a toto výslovně a samostatně přijal.

 

7. Právo na odstoupení od smlouvy

7.1. Spotřebitel může do 30 dnů odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu a nákladů, kromě nákladů uvedených v 7.4, 7.5 a 7.8. Lhůta běží od převzetí zboží spotřebitelem nebo určenou třetí osobou (ne dopravcem). Poučení o odstoupení tvoří přílohu č. 1 Podmínek.

 

7.2. Spotřebitel může využít vzor odstoupení podle ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta či přílohy č. 2 Podmínek, ale není to povinné.

 

7.3. Odstoupením se smlouva považuje za neuzavřenou. Pokud spotřebitel podal prohlášení dříve, než Prodávající přijal jeho nabídku, nabídka pozbývá účinnosti.

 

7.4. Pokud spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější nabízený způsob doručení, Prodávající nevrací dodatečné náklady.

 

7.5. Spotřebitel nese přímé náklady na vrácení zboží.

 

7.6. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží vzniklé používáním nad rámec nutný k zjištění povahy, vlastností a funkčnosti.

 

7.7. Právo odstoupit neplatí pro smlouvy uvedené v čl. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zejména:
  7.7.1. zboží vyrobené podle specifikace spotřebitele;
  7.7.2. zboží rychle podléhající zkáze;
  7.7.3. zboží v zapečetěném obalu, které nelze po otevření vrátit z hygienických důvodů;
  7.7.4. zboží neoddělitelně smíšené s jiným po dodání.

 

7.8. Pokud spotřebitel požádal o poskytnutí služby před uplynutím lhůty k odstoupení, zaplatí poměrnou část ceny za již poskytnuté plnění.

 

7.9. Spotřebitel by měl zboží při vracení vhodně zabalit, aby minimalizoval riziko poškození při dopravě.

 

8. Mimosoudní řešení reklamací a sporů

8.1. Spotřebitel může mimo jiné:
  8.1.1. obrátit se na stálý rozhodčí spotřebitelský soud při Inspekci obchodu;
  8.1.2. žádat provinční inspektorát Inspekce obchodu o mediaci;
  8.1.3. získat bezplatnou pomoc u okresního/obecního ombudsmana pro spotřebitele nebo u spotřebitelské organizace (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

8.2. Podrobnosti o mimosoudních postupech jsou dostupné v kancelářích a na webech ombudsmanů, spotřebitelských organizací, Wojewódzkých inspektorátů Inspekce obchodu a na www.uokik.gov.pl.

 

8.3. V souladu s Nařízením EU č. 524/2013 poskytuje Prodávající odkaz na platformu ODR pro online řešení sporů: ec.europa.eu/consumers/odr/. Kontakt s Prodávajícím: hlášení přes formulář.

 

9. Ochrana osobních údajů

9.1. Prodávající zpracovává osobní údaje Zákazníků v souladu s právními předpisy, zejména s Rozporządzeniem (UE) 2016/679 (GDPR).

 

9.2. Podrobné zásady jsou v zásadách ochrany osobních údajů na https://e3mk.cz/zasady-ochrany

 

10. Recenze v internetovém obchodě

10.1. Zákazník může dobrovolně a bezplatně zveřejnit recenzi nákupu a Obchodu.

 

10.2. Po nákupu zašle Prodávající e-mail s žádostí o:
  10.2.1. recenzi produktu (odkaz na online formulář s otázkami, popisem a možností přidat foto);
  10.2.2. recenzi Obchodu (odkaz na formulář s otázkami a popisem).

 

10.3. Recenzi může zveřejnit pouze Zákazník, který v Obchodě nakoupil.

 

10.4. Recenze jsou publikovány v Obchodě a ve vizitce TrustMate.io.

 

10.5. Recenze nesmí být použity k protiprávním činnostem, zejména k nekalé soutěži nebo porušení práv Prodávajícího či třetích osob.

 

10.6. Zakázáno je zveřejňovat nepravdivé recenze.

 

10.7. Zakázáno je uzavírat fiktivní kupní smlouvy jen za účelem recenze.

 

10.8. Prodávající může zveřejnění recenze podmínit jejím předchozím schválením.

 

10.9. Recenze může být skryta či smazána autorem nebo Prodávajícím, zejména při porušení Podmínek nebo zákona. Prodávající může pozastavit či zrušit účet uživatele porušujícího bod 10.

 

11. Moderace obsahu

11.1. Při používání Obchodu je zakázáno poskytovat nelegální nebo protiprávní obsah, porušující osobnostní či autorská práva, či v rozporu s etikou internetu. Zejména je zakázáno:
  11.1.1. vulgarismy;
  11.1.2. porušení práv duševního vlastnictví;
  11.1.3. zveřejnění osobních údajů třetích osob bez souhlasu;
  11.1.4. škodlivý software;
  11.1.5. poškozování dobrého jména Prodávajícího či třetích osob;
  11.1.6. spam či nekalé obchodní praktiky;
  11.1.7. propagace totalitních režimů, nenávisti či násilí;
  11.1.8. hanobení nebo diskriminace osob či skupin;
  11.1.9. propagace drog, alkoholu, hazardu apod.;
  11.1.10. obsah nesouvisející s tématem Obchodu;
  11.1.11. obsah podporující konkurenci Obchodu;
  11.1.12. nelegální reklama či marketing;
  11.1.13. reklamy nebo informace o prodeji/projektech/sbírkách;
  11.1.14. podvodné pokusy o vylákání financí;
  11.1.15. obsah porušující zákon;
  11.1.16. odkazy na výše uvedený obsah.

 

11.2. Nelegální obsah = informace v rozporu s právem EU nebo členského státu.

 

11.3. Uživatel odpovídá za obsah, který zveřejní.

 

11.4. Prodávající může obsah moderovat:
  11.4.1.–11.4.10. (odmítnutí, odstranění, ukrytí, depremace, pozastavení služby, uzavření účtu atd.).

 

11.5. Uživatel může nahlásit nelegální nebo protiprávní obsah.

 

11.6. Hlášení musí obsahovat: důvody, přesnou URL či jiné označení obsahu a kontaktní údaje.

 

11.7. Pokud hlášení obsahuje e-mail, Prodávající potvrdí jeho přijetí.

 

11.8. Během ověřování může Prodávající žádat doplňující informace.

 

11.9. Prodávající rozhodne do 14 dnů od obdržení kompletního hlášení.

 

11.10. Rozhodnutí: ponechání obsahu nebo zásah dle 11.4.

 

11.11. Uživatel může do 14 dnů podat odvolání s odůvodněním.

 

11.12. Prodávající vyřídí odvolání do 14 dnů; další odvolání není možné.

 

12. Závěrečná ustanovení

12.1. Prodávající respektuje veškerá práva spotřebitelů dle platných předpisů, zejména ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Pochybnosti se vykládají ve prospěch spotřebitele. Ustanovení méně výhodná než zákon jsou neplatná a použije se zákon.

 

12.2. Změna Podmínek je možná z vážných důvodů (např. změna zákona). U smluv trvajících se použijí § 384–384¹ Kodeksu cywilnego (informování a možnost vypovědět do 14 dnů). Změny neporuší práva Zákazníků nabytá před účinností změn.

 

12.3. Přílohy Podmínek:
  12.3.1. Poučení o právu odstoupení;
  12.3.2. Vzor odstoupení;
  12.3.3. Řád Lojalitního programu.

 

12.4. V nepopsaných záležitostech se použije Kodeks cywilny, jiné relevantní polské zákony a právo EU, zejména GDPR (Rozporządzenie (UE) 2016/679).